Gadżety do auta

 Samochód to naprawdę świetny wynalazek, bez którego nie wyobrażamy sobie już życia. Jak wszystko co wymyślono ułatwia nam życie, ale należy z niego korzystać rozsądnie. Niekiedy brawura i testowanie możliwości naszych pojazdów mogą doprowadzić do tragedii. Dlatego warto mieć w swoim aucie kilka gadżetów pomagających w tym, aby nasza każda podróż była bardziej  bezpieczna. 

Takie akcesoria znajdziemy w wielu sklepach internetowych np. przykład  https://pancernik.eu/ oraz stacjonarnych. 

Biorąc pod uwagę to, że żyjemy w czasach gdzie nieodłączną częścią życia jest nieprzerwana komunikacja międzyludzka, warto zadbać o to aby podczas jazdy taka rozmowa nawet bardzo ważna i pilna nie odrywała naszej uwagi od drogi. Tu warto zainwestować w zestawy głośnomówiące, słuchawki do telefonów czy uchwyty pozwalające wygodnie śledzić trasę jaką pokonujemy. 

Ładowarki i gniazda ładujące do telefonów to też już standard przy wyposażeniu samochodu, każdy z nas z nich korzysta. 

Natomiast jednym z bardzo ważnych produktów które powinniśmy mieć w swoim aucie są wideo rejestratory i kamerki samochodowe. Przekonałam się o tym sama kilkukrotnie. Zmusiło mnie to do zakupu takiego urządzenia, ponieważ uznałam że nie warto ryzykować. 


Nie tak dawno wracałam z pracy, przy skrzyżowaniu gdzie zwolniłam bo auto przede mną skręcało dogonił mnie bus. Kiedy ruszyłam usiadł mi przysłowiowo na zderzaku i tak jechał kilka metrów. Po chwili wydawało mi się że chce mnie wyprzedzić bo włączył kierunek ale tylko wychylił się nieco i pasażerowie zaczęli pokazywać mi dziwne gesty rękoma. Poczułam się bardzo nieswojo, ale mając wiarę w ludzi uznałam że może po prostu coś mi się dzieje z autem ( choć nic nie było widać) .  Zjechałam więc kilka metrów dalej na parking i wydawało mi się że również zjeżdżają, ale po chwili wrócili na swój pas i odjechali. Dopiero później pomyślałam, że było to rozsądne z mojej strony bo mogli to być zwykli agresorzy, którzy po zatrzymaniu się zrobili by mi krzywdę. Mogli też swoim zachowaniem spowodować wypadek, jadąc dłuższy czas pasem obok mnie choć nieco z tyłu. Nie wiem co miało oznaczać to zachowanie, bo z autem wszystko było w porządku, nic podczas jazdy nie zrobiłam co mogło by sprowokować do takiego zachowania. Mając kamerkę miała bym dowód i mogłabym zgłosić panów odpowiednim służbom, aby nie stwarzali w ten sposób więcej zagrożenia. 

W wakacje natomiast jechałam nad morzem. W aucie dwie córki i moja mama. Na drodze szybkiego ruchu zjechałam na lewy pas puszczając osobę, która włączała się z zjazdu. Lewy pas był pusty kiedy wykonywałam manewr, sama czynność trwała dosłownie kilka sekund ponieważ auto się włączyło i nie zdążyłam nawet włączyć kierunkowskazu a za mną pojawił się, pędzący i trąbiący samochód. Musiał jechać  z naprawdę dużą prędkością bo to nie trwało nawet minuty. Oczywiście wróciłam na prawy pas, bo i tak była w trakcie powrotu. Nie minęła chwila a kierowca wyprzedził mnie, zajechał mi drogę i gwałtownie zahamował. Potem razem z pasażerką odjechali pokazując kulturę środkowym palcem. 

Nigdy w życiu nie spotkałam się z takim chamstwem i brakiem wyobraźni. Ja rozumiem maruderów lewego pasa, którzy sieni ciągną bo myślą że mogą. Ok, może to kogoś zdenerwować, ale to też nie upoważnia do takiego zachowania. Ja nie zrobiłam nic po za tym, że najwyraźniej stanęłam na drodze wariatowi jadącemu z 200 km/h ? Który postanowił mnie ukarać czym? W najlepszym wypadku uszkodzeniami samochodu i ciała a w najgorszym śmiercią moją, moich bliskich bądź innych uczestników ruchu drogowego. Bo mogłam nie zdążyć zahamować, prawda? A wina była by moja, bo nie mając kamery nie udowodniła bym że to tamten kierowca spowodował zagrożenie.

Dlatego uważam że nie tylko warto, ale wręcz powinno to być obowiązkowe wyposażenie każdego samochodu - kamerka, zestaw głośnomówiący żeby nikogo nie kusiło wzięcie telefonu do ręki podczas jazdy i od siebie dodała bym jeszcze gaz ( na takich delikwentów jak panowie z busa). 

A jakie Wy gadżety macie w swoich samochodach ? Mieliście jakieś "przygody " które odebrały Wam wiarę w logiczne myślenie ludzi?


Malinka M.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Malinkowy Świat © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka