Bądź aktywna wiosną!

Wiosna!

 Nareszcie doczekaliśmy się tej cudownej pory roku. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie przetrwanie zimy jest ciężkie. Nie dość, że nie lubię zimna to dodatkowo spada mi w tym czasie ogólna aktywność i chęć do jakiegokolwiek działania. Najchętniej przespałabym i jesień i zimę pod cieplutką pierzynką. Ewentualnie spędziła ją pod wspomnianą z kubeczkiem gorącej herbaty, kakao czy czekolady , które oczywiście ktoś by mi donosił:) Pod ręką zapas książek i byle do wiosny!
Nic więc dziwnego, że w tym czasie przybywa tu i ówdzie wałeczków na ciele, cera z braku słońca staje się szara a kondycja fizyczna mimo, że nie palę już prawie drugi rok - jest do niczego.


Ale kiedy tylko przychodzi marzec zaczynam żyć nadzieją na rychłe słoneczne dni! Ja wiem, że marzec to jeszcze nie wiosna, jednak to już bliżej niż dalej i we mnie wstępuje nowy duch ! 
To jest ten czas, kiedy cieszy mnie widok robactwa i much, które budzą się z zimowego snu :D Nawet nie narzekam na mrówki ( jeszcze) , które właśnie zaczęły pojawiać się u mnie. 


Jednakże do typowo wiosennych zwiastunów należy powrót ptaków ( już są bociany! ) , marcowanie kotów i oczywiście pierwsze prawdziwie słoneczne dni! W tym czasie wszystko co żyje budzi się do życia. Roślinki zaczynają puszczać pączki, w powietrzu czuć powiew miłości i nawet moje koty, które całą zimę się obijały, teraz szaleją na dworze i cieszą się tą wielką kuwetą , za którą najwyraźniej uważają mój ogródek. Czas najwyższy więc abyśmy i MY stali się bardziej aktywni! Dlaczego? Choćby ze względu na to, że przyjemniej będzie nam prezentować swoje ciała w bardziej skąpych ubiorach podczas upalnych dni. Przyda nam się kondycja do polowania na wymarzonego partnera ( wszak miłość rozkwita wiosną , a głupio byłoby dopuścić do tego aby obiekt westchnień zwiał bo się zsapaliśmy po 5 metrach :p )wypraw nad jezioro czy pieszych spacerów po lesie i parku. 

Jak zacząć? Ja z sportem mam niewiele wspólnego. Na siłowni byłam tylko w szkole średniej a i to okupowałam rowerek, bo sztangi ledwo podnosiłam puste. Nie powiem też żebym wcześniej biegała czy regularnie ćwiczyła - kondycja palacza - zadyszka po 5 minutach.



Jednak w tym roku coś mnie tknęło. Na fb zobaczyłam post z wyzwaniem, w którym przez miesiąc trzeba było wykonywać podane ćwiczenia. Pomyślałam - czemu nie. 
Jak się okazało po pierwszym dniu miałam zakwasy przez tydzień, więc szybko spuściłam z tonu i zmniejszyłam liczbę przysiadów i skłonów do takiej, która nie groziła mi kalectwem i zawałem;) 
Ale uparłam się i rzeczywiście od kilku tygodni codziennie wykonuję sobie serię ćwiczeń ( pomijając TE dni) . I powiem Wam że czuję się świetnie. Teraz kiedy wygląda na to, że rzeczywiście będzie ciepło zamierzam pomyśleć o bieganiu. Mieszkam pod samym lasem, więc nawet jak będę dyszeć jak parowóz i spływać potem to raczej nikt mnie nie zobaczy. Aż żal nie wykorzystać takich okoliczności przyrody.


Jak nie lubię obuwia sportowego tak jestem gotowa na kupno wygodnych butów choćby z  https://1but.pl/reebok , gdzie trafić można teraz na promocje. Tu uważam że lepiej postawić na jakość butów, które mają nam służyć a nie tylko wyglądać ( i tak kocham "tylko wyglądające" szpilki) . Dlatego chciałabym postawić na sprawdzone marki gdzie wiem że buty są lekkie, wygodne ale i wytrzymałe. W butach Reebok  pięta jest efektywnie stabilizowana w czasie, gdy palce mają swobodę ruchów, mają dobrą wentylację dzięki czemu stopy nam się nie pocą, podeszwy natomiast gwarantują stabilność i zapewniają amortyzację podczas biegania. 

Namawiam Was do ruszenia swoich ślicznych pupek i wykorzystania budzącej się również w nas energii wiosennej. Póki nam się chce ;) starajmy się korzystać z jakiejś aktywności fizycznej. Ćwiczenia, jazda na rowerze, taniec towarzyski, bieganie, pływanie, taniec na rurze co tylko sprawia Wam przyjemność! Aktywność fizyczna odpłaci nam pozytywnym wpływem na obniżenie  ciśnienia krwi, poprawia przemianę materii, wzmocni nasz system immunologiczny czy obniży poziom cukru we krwi. Ponadto każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasz umysł, pomaga utrzymać prawidłową wagę, zapobiega osteoporozie, wraz z potem pozbywamy się toksyn z organizmu. Dodatkowo wpływa pięknie na nasz umysł. Sprawia że stajemy się bardziej twórczy, zmniejsza ryzyko zachorowania na depresję i dzięki serotoninie sprawia że jesteśmy szczęśliwsi :) 
Dlatego warto być aktywnym, a wiosna to najlepszy czas na aktywność fizyczną. Zgadzacie się ze mną? :)

Pozdrawiam ciepło.

Malinka


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Malinkowy Świat © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka