Często w biurze obowiązuje nas określony dress code , czyli konkretny strój narzucony przez pracodawcę. Biała koszula, czarne spodnie czy spódnice za kolano. Ma to na celu między innymi podniesienie atrakcyjności danej firmy poprzez schludny wygląd jej pracowników.
Niekiedy strój jest też znakiem rozpoznawczym danej instytucji jak na przykład granatowe koszulki i kurtki u listonoszy czy kombinezony/ kurtki u pracowników ratownictwa.
W przypadku natomiast pracy przy produkcji, budowie czy wszelkiego rodzaju montażach odpowiedni strój jest nie tylko elementem ozdobnym ale również zapewniającym bezpieczeństwo.
Pracodawca powinien zapewnić ubrania robocze dla sowich pracowników posiadające odpowiednie atesty.
W przypadku pracy przy produkcji żywości, pod napięciem, w pobliżu ognia taka odzież powinna odporna na ogień czy wysokie temperatury .
Listonosz na ten przykład powinien posiadać spodnie nie przepuszczające wiatru, nie krępujące ruchów oraz według mnie nieco odporne na ewentualne ugryzienia spotykanych czworonogów :)
Każda odzież robocza powinna posiadać również elementy odblaskowe. Zwłaszcza odzież osób pracujących przy drogach na których odbywa się ruch, w miejscach słabo oświetlonych bądź pracując w godzinach wieczornych.
Warto pamiętać że odpowiednia odzież należy się pracownikom, wymagajmy tego od pracodawcy.
Od tego może zależeć nasze zdrowie a nawet życie, ponieważ odpowiednia odzież gwarantuje nam jakiś poziom bezpieczeństwa podczas wykonywania obowiązków służbowych.
W moim zakładzie pracy z lekkim ociąganiem ale taka odzież jest wydawana, gorzej z butami ;)
A jak jest w Waszych firmach? Macie narzucony określony strój do pracy, czy pracodawcy wywiązują się z swoich obowiązków i zapewniają "służbowe kubraczki " ?
Malinka M.
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz