Shampoo delicato, czyli oczyszczanie włosów z włoską marką EKOS.

Cześć!

Odkąd zauważyłam, że moje włosy, a właściwie skóra głowy nie lubią się z szamponami drogeryjnymi zawierającymi silne środki myjące stawiam na szampony delikatne i bardziej naturalne. Tym razem trafiłam na szampon nie znanej mi włoskiej marki  EKOS o kusząco wręcz pięknym opisie.

Szampon do włosów tłustych, z ekstraktem z organicznego krwawnika. 



Szampon ten jest idealny do mycia włosów tłustych dzięki właściwościom ściągającym i regulującym wydzielanie sebum. Szampon Ekos bardzo delikatnie oczyszcza włosy i skórę głowy. 

- Spełnia wymagania Standardu Eco Bio Standard ICE
- Produkt testowany dermatologicznie na skórze wrażliwej
- Testowany na zawartość niklu, chromu i kobaltu (wartości < 0.4 ppm),
- Nie zawiera alkoholu, mydeł alkalicznych, barwników, parabenów, phenoxyethanolu, SLES ani PEG
- Bez sztucznych zagęszczaczy, bez soli zagęszczającej.

Skład:

Przemawia do mnie to, że szampon nie ma negatywnego wpływu na środowisko. Spełnia normy ekologicznych detergentów wyznaczone przez ICEA (Międzynarodową jednostkę Certyfikującą Eco Bio środki czystości i kosmetyki). W szczególności, zmniejszenie wpływu na środowisko (wodnej toksyczności, długotrwałe skutki dla organizmów wodnych) obliczone wg objętości rozcieńczenia krytycznego (CDVtox) według matrycy obliczania Ecolabel2003/31/WE (DC).

Produkt, opakowanie, biodegradacja i etykietowanie są przedmiotem corocznych kontroli przeprowadzonych przez Instytut Certyfikacji Etyki i Środowiska (ICEA).


EKO Detergent - Certyfikat ICEA nr OO1 EC 009 Ponadto produkt jak i wszystkie produkty oraz cała fabryka Pierpaoli spełnia "Międzynarodowy Standard" - "Stop testom na zwierzętach" Kontrolowany przez ICEA dla LAV ( Stowarzyszenie przeciwko wiwisekcji) nr 032

Jakby było mało wszystkie produkty Pierpaoli - EKOS są:
- Badane na zawartość niklu, chromu i kobaltu (o wartości mniejszej niż 0,4 ppm)
- Zapachy wykonane z naturalnych olejków eterycznych, bez alergenów!
- Konserwanty naturalne lub identyczne z naturalnymi
- Brak składników pochodzenia zwierzęcego oraz pochodnych
- Odpowiednie dla wegan
-Wszystkie produkty były poddawane badaniom na efektywność poprzez porównanie ich z tradycyjnymi produktami.

Przyznaje, że głównie te wszystkie pozytywne informacje dotyczące certyfikatów, naturalności i nieszkodliwości składników przemówiły za tym, że szampon ten znalazł się w moim koszyku zakupowym. Czy była to dobra decyzja?

Szampon znajduje się w długiej, przeźroczystej, plastikowej butelce zawierającej aż 500 ml produktu.

Dozujemy go przez niewielką dziurkę w nakrętce, dzięki czemu nie wylewa nam się go za dużo. Szampon mimo iż jest "z tych bardziej naturalnych" pieni się dobrze choć nie tak mocno jak szampony drogeryjne. Nie potrzeba jakiejś wielkiej ilości aby porządnie domyć włosy. U nas po kilku tygodniach mamy mniej niż połowę, jednak trzeba wziąć pod uwagę to, że używam go razem z córką przy czym ja myję nim głowę co drugi dzień. 




Szampon ma średniej gęstości konsystencję, jak wspomniałam nie najgorzej się pieni i ma przyjemny, słodko - ziołowy zapach. Trzeba mu przyznać, że choć delikatnie dla skóry głowy to solidnie domywa włosy. Do takiego stanu, że aż 'skrzypią". Podczas płukania stają się nieco tępe w dotyku i trochę się plączą. Mimo to rozczesywanie nie sprawia jakiś wyjątkowych problemów. Nie jest lekko jak po odżywce czy masce ale obywa się bez płaczu i wyrywania włosów. 

Po wyschnięciu moje włosy są odczuwalnie odświeżone, leciutkie ( ale nie napuszone) , uniesione u nasady. Nie są wysuszone, ale przyjemnie gładkie w dotyku. Ich stan utrzymuje się niestety standardowo te moje dwa dni od mycia do mycia. Nie przedłuża więc świeżości włosów tłustych, ale też i nie skraca go. Co ważne nie swędzi mnie po nim czupryna, nie uczulił , nie podrażnił w żaden sposób.
Musze Wam wspomnieć też o tym, że córka polubiła ten szampon za to, że po jego użyciu jej włosy mają śliczne loczki. Ewidentnie ten produkt wydobywa naturalny skręt włosów i choć córka nie ma włosów "kręconych" to po nim ma urocze pierścionki na głowie. Niestety u siebie nie zaobserwowałam nic takiego, ponieważ od dłuższego czasu śpię w warkoczu. 

Dla mnie Szampon EKOS do włosów tłustych, z ekstraktem z organicznego krwawnika okazuje się produktem wartym uwagi. Cena to ok 20 zł za 500 ml, więc jak najbardziej do zaakceptowania. Podoba mi się to, że jest to produkt ekologiczny, posiada ważne certyfikaty, jest przyjazny dla środowiska a jego skład mi nie szkodzi. Bardzo chętnie poznam inne produkty tej marki. 
A czy Wy znacie włoskie produkty EKOS? Może możecie coś mi polecić?

Pozdrawiam. 
Malinka M.




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Malinkowy Świat © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka