Jak usługi kurierskie ułatwiają nam życie.

Cześć!
Każdy z nas zna i korzysta z usługi jaką jest nadawanie i wysyłanie przesyłek. A już na pewno każdy choć raz w życiu jakąś przesyłkę otrzymał. Najpopularniejszą firmą świadczącą usługi polegające na dostarczaniu przesyłek od zarania dziejów była Poczta Polska. Na szczęście dla nas i nieco na nieszczęście dla samej Poczty Polskiej monopol na wysyłki paczek się skończył. Powstały firmy przewozowe tzw. kurierskie, które zawojowały rynek i dały nam wybór. Dzięki firmą kurierskim możemy przede wszystkim wysyłać przesyłki taniej i zdecydowanie szybciej. Im firm kurierskich powstanie więcej tym lepiej dla nas - większy wybór, bardziej konkurencyjne ceny.


Kiedy korzystamy z usług kuriera?
Wbrew pozorom nie tylko firmy regularnie korzystają z usług kurierskich. Szary Kowalski robi to
zamawiając produkty w sklepach internetowych, wysyłając paczki do rodziny, prezenty dla bliskich, robiąc zwroty z nietrafionym towarem do sklepów. Znajdą się również osoby, które sprzedają niepotrzebne już w domu gadżety czy odzież, a taka blogerka na ten przykład korzysta z usług kuriera kiedy wysyła nagrody z organizowanych przez siebie konkursów. Ja korzystam z usług kurierskich, będąc nadawcą, przy okazji wszystkich konkursów, które organizuję czy też sprzedając niepotrzebne już przedmioty za pośrednictwem stron aukcyjnych.

Dlaczego wolę kuriera od poczty polskiej?
Przede wszystkim - kolejki. Legendarne wręcz kolejki w placówkach pocztowych to niestety nie mity. Zdarza się, że muszę wysłać list polecony i uwierzcie mi jak mam iść na pocztę i widzę ile trzeba stać to mi się odechciewa. Zdarzało się kilkukrotnie, że odpuszczałam po półgodzinnym staniu i przychodziłam innego dnia z nadzieją, że będzie mniej ludzi.
Natomiast nigdy nie zdarzyło mi się widzieć tłumów w punkcie kurierskim - przypadek? Nie sądzę :D
Kolejnym ważnym czynnikiem, który sprawił, że bez żalu przestałam korzystać z usług poczty w zakresie wysyłania paczek jest cena. Naprawdę różnica jest spora a nikt nie lubi przepłacać.
Ostatnim z najważniejszych aspektów przemawiającym na korzyść usług kurierskich jest czas. Firmy kurierskie oferują dostarczenie przesyłek nawet zaraz na drugi dzień od nadania! Dla mnie ważny jest i czas i cena i moje malutkie, krótkie nóżki, które nie muszą wystawać niepotrzebnie w kolejce ( a pamiętajcie, że ja zawsze noszę szpilki;) ).
Wychodzi więc na to, że usługi kurierskie to jedna z naprawdę pozytywnych rzeczy w naszych czasach.


Czy może być lepiej? Otóż może!
Pomińmy osoby mieszkające w mieście, mające punkty kurierskie "pod ręką"i załóżmy, że jesteśmy mną. Jak zapewne część z Was wie, mieszkam na "końcu świata" , który choć urokliwy to niestety stanowi dla mnie  pewne ograniczenia. Osoby śledzące fan page Malinkowego Świata wiedzą, że wciąż jestem niemobilna  ( mam nadzieję, że już nie długo) i każdy wyjazd do miasta, aby dostać się do punktu kurierskiego wiąże się z wynajęciem kogoś kto mnie tam zwiezie. Nie mniej z usług mojego ulubionego punktu "nad rzeczką"w Dębnie korzystam często i nawet mam już u nich swoje dane "na stałe" podane :) Wysyłam tam paczki min. do Was. Kilka tygodni temu musiałam wysalać nagrodę do zwyciężczyni w rozdaniu na Facebooku. I mimo najszczerszych chęci nie udało mi się, ponieważ trafiłam na czas urlopu. Tym samym, aby nie zmarnować tego, że już wydałam pieniądze na dojazd i chcąc wywiązać się jak najszybciej z obiecanej wysyłki, musiałam pochylić głowę i potuptać na pocztę. A mogłoby być zupełnie inaczej gdybym wcześniej odkryła.... 

Przesyłki kurierskie nadawane online - bez wychodzenia z domu!
Za pośrednictwem serwisu Furgonetka.pl możemy łatwo i szybko ( nawet w 5 minut! ) nadać dowolną przesyłkę. Dodatkowo z możliwością odbioru jej u nas przez kuriera. Dla mnie to niezwykle wygodna opcja. To nie ja muszę wybierać się "do miasta" żeby nadać paczkę ale kurier musi dotrzeć na ten mój koniec świata po nią :) Warto założyć na stronie konto ponieważ z tej pozycji mamy dostęp do wszystkich danych związanych z naszymi przesyłkami. Ja już swoje mam :) 

Aby nadać przesyłkę za pośrednictwem strony Furgonetka wystarczy  wykonać kilka prostych czynności :
- Określamy typ przesyłki
- Podajemy dane odbiorcy
- Wybieramy przewoźnika.
- Przekazujemy paczkę kurierowi
- Śledzimy status naszej przesyłki.




Proste, prawda? Jak widzicie powyżej nadanie paczki jest banalnie proste a do wyboru mamy aż 10 firm kurierskich. Możemy nadać też przesyłkę krajową oraz międzynarodową.
Serwis ten wyróżnia przejrzysty cennik, który nie ukrywa dodatkowych opłat paliwowych czy drogowych. Za pomocą kalkulatora łatwo określimy ile nas będzie kosztować dana przesyłka i który kurier ma najniższą cenę. Zauważyłam też, że w przypadku wyboru Kuriera InPost , z usług którego korzystam najczęściej oszczędzam 2 zł na przesyłce nawet z opcją odbioru paczki przez kuriera ode mnie z domu! Gdybyśmy mieli jakieś pytania czy wątpliwości możemy w każdej chwili skorzystać z pomocy profesjonalnego biura obsługi klienta.

Bardzo cenię pomysły, które ułatwiają życie i wysyłając kolejne nagrody w rozdaniach na pewno korzystać będę z serwisu Furgonetka.pl. Zawsze też martwię się czy aby na pewno przesyłka doszła na czas. Tu z pozycji panelu klienta mam wszystko pod ręką i mogę śledzić każdą przesyłkę a czas określany jest w zasadzie co do minuty.

A jak to wygląda u Was? Korzystacie z usług kurierskich? Czy korzystacie z takich usług stacjonarnie czy może za pośrednictwem dobra naszych czasów - internetu ?

Pozdrawiam.
Malinka


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Malinkowy Świat © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka